SAKLANMIŞ KİŞİYİ BULMAK
ixitixi

Oyun Adı: SAKLANMIŞ KİŞİYİ BULMAK

Süresi: 1 Saat

Müsabakanın Yapıldığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Bireysel Oyun (Aksiyon)

Katılımcı Sayısı

֍ En az 10 kişi ile herkes tek oynanmaktadır.

Genel Kurallar

  • Müsabakada hile olmaması için müsabakada oynayacak katılımcılar, başvuran katılımcılar arasından kurumumuz tarafından kura yöntemi ile seçilmektedir.
  • Yeterli sayıda oyuncu bulunamadığı durumlarda müsabaka yapılmaz. Belirlenen müsabaka tarihi ileri bir tarihe ertelenir.
  • Müsabakada Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu müsabaka bölgelerinde ve bilgisayar başında müsabakayı başından sonuna kadar izlemekte ve gerekli hallerde müsabakadaki katılımcılara yazılı olarak (e-posta vb.) rapor ve bildirimlerini sunmaktadır.
  • Müsabakanın temel amacı belirlenen süre içerisinde rakip katılımcılardan önce hedefi bulması ve hedefe dokunmasıdır.
  • Oyuncuların müsabaka sırasında genel ihtiyaçları olması durumunda müsabakaya ara verilir. Müsabakaya ara verme ve tekrardan başlatma yetkisi sadece Oyun Kurulu tarafından verilir. Verilen bu ara zamanında katılımcıların yönlendirdiği oyuncular içerisinde genel ihtiyacı olanlar bu ihtiyaçlarını giderirler. İhtiyaç molasına gerek duymayan katılımcıların yönlendirdiği oyuncular mola verildiği anda bulundukları bölgeden uzaklaşmadan güvenli bir yerde müsabakanın başlama anını beklerler. Bu verilen ara müsabaka zamanına ilave edilir.
  • Oyuncular müsabaka sırasında sadece kurumumuz tarafından verilen suyu içebilirler. İstisna olarak sadece katılımcı kendi yönlendirdiği oyuncuya kahve ikram edebilir. Bu durumda oyuncu kendisine ikram edilen kahveyi de içebilir. Bunlar haricinde oyuncuların müsabaka sırasında yeme ve içmeleri kesinlikle yasaktır.
  • Müsabaka başından bitimine kadar oyuncular kurumumuz tarafından verilen kıyafetleri (maske, eldiven vb.) kullanmak zorundadır. Kişisel hiçbir ekipman müsabaka sırasında kullanılmayacaktır.
  • Oyuncular müsabaka sırasında sadece kendilerini yönlendiren katılımcının talimat verdiği yöne bakacaktır. Diğer oyuncular ile temas kurmaları, birlikte hareket etmeleri ve katılımcının verdiği talimat dışında hareket etmeleri kesinlikle yasaktır. Kural ihlali yapılması durumunda oyuncu yedek oyuncu ile değiştirilir.

TANIMLAR

Katılımcı: Kurumumuz çalışanı (Oyuncu)’nı kamerası üzerinde izleyerek sesli komutlarla yönlendiren kişi,

Oyuncu: Katılımcı tarafından yönlendirilen kurumumuz çalışanı,

Yedek Oyuncu/lar: Müsabaka içerisinde rahatsızlanan ve/veya önemli bir durum (ailevi vb.) sebebiyle müsabakadan çıkmak zorunda kalan, kurallara uymayan, katılımcıdan talimat gelmeden hareket eden oyuncu olması durumunda bahsi geçen oyuncunun müsabakadan çıkartılması ve çıkan oyuncunun yerine girecek kurumumuz çalışanı (yedek oyuncu özel sebeplerden dolayı müsabakadan çıkan oyuncunun yerine girdiği için katılımcının yedek oyuncuyu seçme hakkı bulunmamaktadır. Müsabaka sırasında kurumumuzda hazır bulunan oyuncular arasından Oyun Kurulu tarafından ataması yapılır. Oyun Kurulu ataması yapılan oyuncunun kodunu (Örneğin: Oyuncu 120) katılımcıya bildirir. Oyun Kurulu tarafından ataması yapılan oyuncuya katılımcının itiraz etme hakkı ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz. Yedek oyuncu değişimi esnasında Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu tarafından müsabakaya ara verilir, katılımcılara ait ses ve görsel bağlantılar kesilir. Bu verilen ara müsabaka zamanına ilave edilir.

Hedef: Senaryo gereği hareket halinde olan ve katılımcıların yönlendirdiği oyuncular tarafından bulunup kendisine dokunularak müsabakanın bitimini sağlayan tamamen sponsor firmalara ait reklamların olduğu kıyafeti giyen, asla koşmayan ve kaçma girişiminde bulunmayan kurumumuz çalışanı.

Gözetmen Hakem/ler: Müsabaka başından sonuna kadar müsabakayı, saklanan oyuncuyu (Hedef) ve katılımcıların yönlendirdiği oyuncuları izleyen anlık müdahale yetkisi olan müdahale yetkisi dışındaki konularda Oyun Kuruluna danışan müsabakayı başlatan ve bitirme yetkisi olan kişi/kişiler.

Oyun Kurulu: Gözetmen Hakem/lerin (müsabaka öncesi, müsabaka yapılırken ve müsabaka sonrası) yetkisi dışındaki konularda müsabakayı izleyen ve yöneten kişilerden oluşur.

Rakip/ler: Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun karşısında bulunan müsabakaya katılan diğer katılımcıların yönlendirdiği oyuncu/lar.

Senaryo: Kurumumuz tarafından hazırlanan ve katılımcıların gidecekleri bölgeler, bu bölgelere gitmeleri için gerekli ipuçlarının hazırlanması, bahsi geçen ipuçlarının saklanacağı yerler, yol ve güzergahlarının yazılı olduğu metin.

EKİPMANLAR

Sponsor firmaların reklamlarının bulunduğu kıyafet: 1 Adet (Saklanan kurumumuz çalışanı giymektedir)

Maske: Katılımcı sayısı kadar (Gözetmen Hakem/ler ve Yedek Oyuncular hariç)

Eldiven: Katılımcı sayısı kadar (Gözetmen Hakem/ler ve Yedek Oyuncular hariç)

Oyun Kuralları

֍ Müsabaka başladıktan sonra katılımcıların herhangi bir nedenden dolayı yönlendirdiği oyuncuya bilgi ve talimat akışını kesmesi durumunda bahsi geçen katılımcıların yönlendirdiği oyuncular bulundukları bölgeden uzaklaşmadan en güvenilir bir yere giderek katılımcıdan veya Oyun Kurulundan talimat beklerler. Bahsi geçen katılımcılara Oyun Kurulu tarafından 10 (on) dakika bekleme süresi verilmektedir. Müsabakaya katılan katılımcıların tarafımıza verdiği iletişim telefonları üzerinden yönlendirdikleri oyuncuya bilgi ve talimat akışını vermeyen/veremeyen katılımcılar telefon ile aranarak konu hakkında bilgi istenecek eğer katılımcının/katılımcıların herhangi bir işinin çıktığı, katılımcıya telefon ile ulaşılamaması (birer dakika ara ile 3 (üç) kez arama yapılır), internetinde kopukluk olması veya herhangi bir sebepten dolayı müsabakaya devam edememesi durumunda Oyun Kurulu tarafından katılımcının yönlendirdiği oyuncunun ses ve görsel bağlantılar kesilir ve katılımcı diskalifiye edilir. Konu hakkında katılımcının yönlendirdiği oyuncuya/oyunculara bilgi verilir ve kurumun merkezine dönmesi talimatı verilir. Diğer katılımcılar müsabakaya devam ederler. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Eğer kurumumuza ait teknik sebeplerden dolayı müsabaka da bir aksaklık yaşanırsa (veri kaybı, sistem yetersizliği, yayın akışındaki kopukluk vb.) katılımcılara konu hakkında e-posta ile bilgi verilir ve tüm katılımcılara ödemeleri en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde iade edilir.

Ceza puanları

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncunun katılımcıdan gelen talimatlara uyarak Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği kararlara aykırı hareket etmesi: Katılımcıların yönlendirdiği oyuncular bulundukları bölgeden uzaklaşmadan en güvenilir bir yere giderek 10 (on) dakika boyunca beklerler. Bu sırada katılımcının yönlendirdiği oyuncunun ses ve görsel bağlantıları kesilir. Ceza süresi sonunda katılımcının yönlendirdiği oyuncunun ses ve görsel bağlantıları tekrar açılır ve müsabakaya kaldığı yerden devam eder. Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği karar ve cezalara müsabaka sırasında itiraz edilemez. Müsabaka sonrası katılımcı verilen karar ve cezaya itiraz etmek isterse konu hakkında yazılı olarak (e-posta) savunmasını gönderebilir. Oyun Kurulu yazılı yapılan tüm itirazlara 7 (yedi) iş günü içerisinde cevap vermek zorundadır.

֍ Katılımcının Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulunun verdiği kararlara aynı müsabaka içinde 3 (üç) kez aykırı hareket etmesi durumunda katılımcının yönlendirdiği oyuncuyu diskalifiye ederek bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez. Müsabaka sonrası katılımcı verilen karar ve cezaya itiraz etmek isterse konu hakkında yazılı olarak (e-posta) savunmasını gönderebilir. Oyun Kurulu yazılı yapılan tüm itirazlara 7 (yedi) iş günü içerisinde cevap vermek zorundadır.

Kısaca müsabakanın anlatımı

Bu müsabakada amaç çeşitli bölgelere yerleştirilen ipuçları ve görsellerle katılımcılara bildirilen oynanan müsabaka da önceden belirlenen senaryo gereği hareket halinde olan ve katılımcıların yönlendirdiği oyuncular tarafından bulunup kendisine dokunularak müsabakanın bitimini sağlayan tamamen sponsor firmalara ait reklamların olduğu kıyafeti giyen, asla koşmayan ve kaçma girişiminde bulunmayan kurumumuz çalışanını (Hedef) tüm katılımcılardan önce bulmaktır.

Başvuru sayısına göre belirlenen katılımcı sayısına eşit şekilde kurumumuz çalışanları müsabaka için başvuru yapan kişiler tarafından müsabakanın başında belirlenir. Müsabakaya katılacak katılımcı sayısına uygun şekilde belirlenen müsabaka bölgesi tüm katılımcılara drone yardımı ile yukarıdan ve aşağıdan gezdirilecektir. Böylece katılımcılar müsabaka bölgesine yabancılık çekmeden gidecekleri yol ve gidiş istikametlerini belirleyebilecektir. Müsabakaya dahil olan katılımcılar yönlendirdikleri kurumumuz çalışanlarını görsel olarak kamera sisteminden izleyerek sesli komut ile gidecekleri bölgelere hareket ettirirler. Belirlenen süre (300 saniye) dolduktan sonra oyuncular tamamen kendisini yönlendiren katılımcıların verdiği talimatlara uyarak hedefi diğer katılımcılardan önce bulmaya çalışacaktır.

Hedefi ilk bulan katılımcının yönlendirdiği oyuncu tarafından diğer katılımcılara hedefi bulduğunu ispatlandıktan sonra müsabaka tamamlanmış olacaktır. Eğer hiçbir katılımcı Hedefi bulamamışsa tüm katılımcılar kaybetmiş kabul edilecektir. Müsabakada başladıktan sonra ve/veya müsabaka esnasında oyundan çıkan ve/veya çıkmak isteyen katılımcılara ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabaka dışında kalır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

Nasıl oynanır

֍ Tüm katılımcıların ve oyuncuların müsabaka başlama zamanında hazır olmalarının teyidini yapan Oyun Kurulu, müsabakanın başlaması için gerekli tüm koşulların yerine geldiğini belirleyen Gözetmen Hakem/ler tarafından onay verilmesi sonrası Oyun Kurulu tarafından müsabakanın başlaması amacıyla katılımcılar ve oyuncuların irtibata geçeceği ses ve görsel yayın kanallarını açarak müsabaka başlatılır.

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncuların hedefe ulaşmaları için çeşitli bölgelere yerleştirilen en az 5 ipucu (soru ve/veya görsel) bırakılır. Bırakılan ipucu sayısı müsabaka alan genişliğine ve müsabakaya katılan katılımcı sayısına göre hazırlanan senaryolara uygun olarak değişkenlik göstermektedir.

֍ Senaryo gereği bırakılan tüm ipuçları birbirleri ile bağlantılı olup bir önceki ipucunu çözemeyen katılımcı bir sonraki ipucuna ve hedefe ulaşamaz. Katılımcıların yönlendirdiği oyuncular hiçbir şekilde müsabakaya müdahalede bulunamaz sadece katılımcının verdiği talimata uyarak hareket eder. Asla şahsi hareket etmez. Katılımcıdan son gelen talimata uyar. Oyuncuya bilgi akışı ve talimat gelmesi geciktiği veya gelmemesi durumunda oyuncu en güvenli bölgeye çekilerek katılımcıdan veya Oyun Kurulundan gelecek talimatı beklemek zorundadır.

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncuların hedefe ulaşmaları için çeşitli bölgelere yerleştirilen en az 5 ipucu (soru ve/veya görsel) bırakılır. Bırakılan ipucu (ipuçları bazen bir mağaza içinde, bazen bir müzede bulunan bir eserde, bazen bir arabanın altında, bazen bir kitapçıdaki kitabın içinde bulunmaktadır) sayısı müsabaka alan genişliğine ve müsabakaya katılan katılımcı sayısına göre hazırlanan senaryolara uygun olarak değişkenlik göstermektedir.

֍ İpuçlarını tek tek bulan katılımcının yönlendirdiği oyuncu hedefin bulunduğu yere (bazen sokakta, bazen bir mağazada, bazen bir restoran veya kafeteryada) ilk ulaşıp hedefe dokunması gerekmektedir.

Müsabakayı bitirme: Müsabakanın başında verilen görevin tamamlanması (hedefin bulunması ve hedefe dokunma) neticesinde müsabaka tamamlanır.

֍ Hedefe ilk dokunan oyuncuyu yönlendiren katılımcı müsabakayı kazanan olarak ilan edilir.

Katılımcının uyması gereken kurallar

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncu ile samimi konuşmalara kesinlikle girmeyecektir.

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya sadece “Oyuncu” diye hitap edecektir.

֍ Oyuncu kendisine “Oyuncu” dışındaki tüm hitap ve seslenişler oyuncu tarafından talimat olarak algılanmayacak ve talimatlara uyulmayacaktır.

֍ Katılımcının Oyuncuya vereceği talimatlar örnek olarak şu şekildedir;

  • Oyuncu düz git.
  • Oyuncu sola dön.
  • Oyuncu köşedeki bakkaldan sağa dön.
  • Oyuncu hedefe dokun.

Katılımcının oyundan çıkartılması

֍ Katılımcının oyuncu ile irtibatı sadece katılımcının oyuncuya verdiği sesli talimatlardan oluşmaktadır. Müsabaka sırasında Oyun Kurulu tüm katılımcıların oyuncular ile yaptığı konuşmaları dinlemekte olup en ufak bir olumsuz durumda müdahalede bulunma yetkisine sahiptirler. Alt kısımda katılımcıların uymaması durumunda müsabakadan çıkartılacağı belirtilen maddelere uygun davranılmadığı katılımcının yönlendirdiği oyuncu tarafından şikayet edilirse ve/veya Oyun Kurulu tarafından belirlenirse bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Katılımcının katıldığı müsabaka içerisinde irtibatta olduğu tek kişi yönlendirdiği oyuncudur. Müsabaka esnasında dış sesler tamamen kapatılır veya açık bırakılır. Bu karar Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu tarafından verilir. Katılımcılar diğer katılımcıların sesini kesinlikle duyamaz. Buna rağmen katılımcı müsabaka içerisinde hiçbir siyasi, dini, sportif ve benzeri propaganda yapamaz. Yapması durumunda bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Katılımcının yönlendirdiği oyuncuya karşı söylediği tüm kötü sözler katılımcının müsabakadan çıkartılmasına sebeptir. Hiçbir sebep ve nedenden dolayı kötü söz söyleyemez. Oyuncunun şahsına, oynadığı oyuna, diğer oyunculara, kurumumuza ve benzeri her türlü kişi, kurum ve düşünceye ait söz söylemesi kesinlikle yasaktır. Yapması durumunda bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Müsabaka başlangıcında veya müsabakada katılımcı tarafından yönlendirdiği oyuncuya herhangi bir talimat gelmemesi durumunda hareket etmeyen bir oyuncuya 10 dakika bekleme süresi verilmektedir. 10 (on) dakikayı geçen bekleme süresinde Gözetmen Hakem/ler tarafından Oyun Kuruluna bildirilmesi sonrası katılımcının kurumumuza verdiği iletişim telefonları üzerinden aranarak konu hakkında bilgi istenecek eğer katılımcının herhangi bir işinin çıktığı, internetinde kopukluk olması veya herhangi bir sebepten dolayı müsabakaya devam edememesi durumunda masa hakemi kendisine verilen talimat ile katılımcının yönlendirdiği oyuncuyu diskalifiye ederek bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

֍ Aynı müsabakada katılımcı tarafından yönlendirdiği oyuncuya herhangi bir talimat gelmemesi nedeniyle beklemeye geçen oyuncunun yönlendirdiği katılımcının aynı şekilde davranış sergilemesi (ilk on dakika içerinde oyuna dönmesi sonrası tekrarlayan bir durum oluşursa) Oyun Kurulu bahsi geçen katılımcıyı 5 ’inci dakikada diskalifiye eder bahsi geçen katılımcıya ait ses ve görsel bağlantılar kesilir ve müsabakadan çıkartılır. Bu durumda katılımcılara yaptıkları ödeme iade edilmez.

İTİRAZ ETME HAKKI

Katılımcıların kurum kararlarına ve müsabakaya itiraz etme hakkı bulunmakta (itiraz etme ve değiştirilmesine yönelik bir talebi bulunamaz yazan oyun kısımları hariç) olup tüm itirazlar kurumumuza yazılı (e-posta) olarak yapılır. Yazılı olarak yapılan itirazlar ve değiştirilmesine yönelik talepler Katılımcı/Katılımcılar tarafından müsabakanın tamamlanma saatinden itibaren en geç 24 (yirmi dört) saat içerisinde yapılması gerekmektedir. Bu süre dışında yapılan itirazlar ve değiştirilmesine yönelik talepler kurumumuz tarafından kabul edilmeyecektir.

Kurumumuza yapılan tüm yazılı itirazlar ve kararın değiştirilmesine yönelik talepler en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde cevaplanıp yazılı olarak başvuru yapan Katılımcıya/Katılımcılara yazılı (e-posta) olarak bildirilecektir. Eğer Katılımcının yaptığı itiraz ve değiştirilmesine yönelik talep kurumumuz tarafından uygun bulunursa kurumumuz haklı ve/veya haksız sebepleri bahsi geçen Katılımcıya/Katılımcılara yazılı olarak bildirecek ve kararın Katılımcıya/Katılımcılara yazılı olarak bildirildiği tarihten itibaren en geç 7 (yedi) iş günü içerisinde bahsi geçen Katılımcıya/Katılımcılara müsabakaya katılım bedeli için yaptığı/yaptıkları ödeme/ödemeler iade edilir. Başka hiçbir işlem (Müsabakanın iptali, müsabakanın baştan yapılması vb.) yapılmaz.

Katılımcı ve misafirlerin zevk alması en büyük amacımız olmakla beraber oyuncu ve yedek oyuncuların sağlık ve güvenlikleri en temel ilkemizdir. Bu yüzden müsabaka öncesi, müsabaka sırasında ve müsabaka bitimine kadar oyunun oynanacağı bölgede kurumumuz çalışanı Gözetmen Hakem/ler ve Oyun Kurulu görev almaktadırlar. Senaryoya aykırı hareket eden tüm kurumumuz çalışanı katılımcıların yönlendirdiği oyuncular tespit edilip gerekli uyarılar anlık yapılmaktadır. Kurumumuzda görev alan senaristler oyun senaryolarını hazırlarken katılımcıların ve misafirlerin müsabakadan keyif almasını sağlarken aynı zamanda kurum çalışanlarımızın temiz ve sağlıklı şekilde en az katılımcıların ve misafirler kadar müsabakalardan zevk almasını, oyun oynarken keyifli saatler geçirmesini sağlamaktadır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir