TOMBİK
VERSİYON 2

Oyun Kökeni: Tombik, Türkiye kökenli bir oyundur.

Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:

Babadik: Türkiye

Balli: Türkiye

Bardak Yıkmaca: Türkiye

Çanak: Türkiye

Dalya: Türkiye

Dalya (Niğde): Türkiye (Niğde / Koyunlu)

Dokuz Kiremit: Türkiye (Aydın)

Dombik: Türkiye

Dumbala: Türkiye

Kula: Türkiye

Taş Kule: Türkiye

Tokuç: Türkiye (Ordu)

Tombala (15 Taş): Türkiye

Tombik – Versiyon 1: Türkiye

Tombiliş: Türkiye

Yedi Bardak: Türkiye (Gaziantep)

Yedi Kale: Türkiye (Erzurum)

Yedi Kaya: Türkiye

Yedi Kiremit: Türkiye

Yedi Kule (Adıyaman): Türkiye (Adıyaman)

Yedi Kule (Hatay): Türkiye (Hatay)

Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan

Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)

Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 12 kişi ile oynanır)

Amaç: Oyundan tüm oyuncuların ve seyredenlerin eğlenmiş ve mutlu bir şekilde ayrılmış olması.

Terimler:

Takım Lideri: Oyun içerisinde takım oyuncularını yöneten ve yönlendiren oyuncu.

Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Bir adet Top ve 9 adet Tombik Taşı.

Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler (8 yaş ve üzeri) tarafından oynanmaktadır.

Oyuna İlişkin Genel Kurallar:

Çeşitli bölgelerimizde Yedi Kiremit, Tombik, Dalya isimleriyle de bilinir.

İki takım arasında oynanır.

Tombik oyunu iki takım arasında en az 12 kişi ile oynanmaktadır.

Oyun ne kadar kalabalık oyuncu ile oynanırsa o kadar keyifli ve eğlenceli olur.

Tombik oyunu kazanımları:

  • Akıl Yürütme Becerileri
  • Başarıyı Tebrik
  • Bir Hareketi Sürdürme (Psikomotor Beceriler)
  • Büyük Kas Gelişimi (Fiziksel Beceriler)
  • Çeviklik
  • Dayanışma (Duyuşsal Beceriler)
  • Denge (Psikomotor Beceriler)
  • Dikkat
  • Dikkati Yoğunlaştırmak (Bilişsel Beceriler)
  • Düşünme Becerileri
  • El ve Motor Becerileri
  • El – Ayak Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • El – Göz Koordinasyonu (Psikomotor Beceriler)
  • Grup Çalışmaları
  • Hareketleri Hızlandırmak
  • Hızlı Düşünme
  • İletişim Becerileri
  • İletişim ve Sosyalleşme (Sosyal ve Dil Becerileri)
  • İnce Kas Becerileri (Psikomotor)
  • İş Birliği
  • Karar Verme (Bilişsel Beceriler)
  • Konsantrasyon (Bilişsel Beceriler)
  • Kurallara Uyma (Duyuşsal Beceriler)
  • Kuvvet
  • Küçük Kas Gelişimi (Psikomotor Beceriler)
  • Mantık Yürütme
  • Mesafe Algısı
  • Odaklanma
  • Otokontrol
  • Oyuncuların Birbirleriyle Etkileşim Kurması
  • Öz Güven (Duyuşsal Beceriler)
  • Paylaşım
  • Sabır
  • Stratejik Düşünme
  • Strateji Geliştirme (Bilişsel Beceriler)
  • Tepki Hızı (Psikomotor Beceriler) Gelişimi Destekleme

Oyunun Oynanışı

֍ Oyuncular tarafından oyunun oynanacağı alan belirlenir ve alan sınırı çizilir.

֍ Daha sonra oyuncular arasında gönüllülük esasıyla veya Sayışma Tekerlemesi yöntemi ya da kura çekme yöntemi ile iki Takım Lideri ve bir Hakem seçilir.

֍ Takım liderleri oyuncular arasında sırayla kendi gruplarını seçerler.

֍ Böylece oyuncular iki takıma ayrılmış olur.

Tombik Oyun Alanı

֍ Takım liderleri Sayışma Tekerlemesi yöntemi hangi takımın “Hücum Takımı” hangi takımın “Ebe Takımı” olacağını belirlerler.

֍ Hakem ve hücum takımı oyuncuları tarafından oyun sahasının tam ortasına tombik taşları dizilir.

֍ Hücum takımı taşı dizerken ebe takımın bu alana girmesi yasaktır.

֍ Ebe olan takım oyuncuları bu alana sadece oyun başladığında giremez.

֍ Atış yapılması için tombik taşlarının yaklaşık 7 – 8 metre ilerisinde atış çizgisi belirlenir (Hakem tarafından).

֍ Hücum oyuncuları atış yapmak için belirlenen çizgiye dizilirler.

֍ Sırasıyla (bu atış sırasını hücum takımı lideri belirler)dizili taşları vurmak için atış yapılır.

֍ Hücum oyuncuları taşları vurduktan sonra ebe takımdan bir oyuncu, taşları çember içindeki alanda dağıtır.

֍ Ebe takım oyuncuları birbirlerine pas vermeli veya atıcı takım oyuncularını top ile vurup ebelemek için atış yapmalıdır.

֍ Paslaşma ve hücum oyuncularını vurmak için ebe takım 3 adım atabilir.

֍ Hücum takımı taşın tamamını dizdikten sonra oyun kurucu taşları sayar.

֍ Taşın tamamı dizilmişse oyunu hücum takımı kazanmış olur.

֍ Taşların tamamını dizmeden hücum takımı oyuncularının tamamı vurulursa atış sırası ebe takıma geçer.

֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.


© Oyun Kütüphanesi, 2020.
Her haklı saklıdır.

You may also like...

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir