ÜÇ ADIM
Oyun Kökeni: Üç Adım, Türkiye (Batman / Sasun) kökenli bir oyundur.
Oyunun Bilinen Diğer İsimleri:
Sılvılig: Türkiye (Batman / Sasun, Bitlis, Muş / Bulanık)
Oyunun Oynadığı Yer: Açık Alan
Oyun Türü: Sokak Oyunu (Düz ve geniş bir alan)
Katılımcı Sayısı: Grup Oyunu (En az 4 kişi ile oynanır)
Amaç: Tüm oyuncuların oyun başında çizilen çizgiden atlaması sonrası, bab en uzak atlayanı belirler ve bu kişi oyunun kazananı olur.
Terimler:
Bab: Oyunu idare eden oyuncuya verilen ad.
Oyun Malzemeleri (Gereç, materyal): Herhangi bir malzeme kullanılmamaktadır.
Kurallar: Bu oyun kızlar ve erkekler tarafından (10 – 20 yaş arası) oynanmaktadır.
Oyuna İlişkin Genel Kurallar:
– Daron (Muş, Batman / Sasun, Bitlis, Muş / Bulanık)’nun farklı bölgelerinde bu oyun farklı varyasyon şekillerinde oynanır.
– Bu oyun, çağdaş atletizm sporunda oynanan üç adım atlama sporuna benzemektedir.
– Sasun’da bu oyunu koşmadan da, çekilen bir çizginin üzerinde durup atlayarak da oynanmaktadır.
– Üç Adım oyunu, harman yerlerinde, büyük ahırlarda, damların üzerinde veya ovalarda ve otlaklarda, genelde ilkbaharda ve sonbaharda oynanmaktadır.
Oyunun Oynanışı
֍ Oyun başlamadan oyun için “bab” adı verilen bir idareci tayin edilir.
֍ Bab oyun alanının ortasına bir çizgi çeker.
֍ Daha sonra tüm oyuncular bu çizgiden 10 – 30 adım uzaklaşır ve teker teker koşarak belirlenen çizgiye ulaşır.
֍ Bu noktada durmadan ve çizgi üzerine basmadan, tek ayaklarına güç verir ve atlayarak ileri doğru atılır ve iki adım aldıktan sonra üçüncü adımda iki ayakla yere inilir.
֍ Belirlenen çizgiye doğru koşarken, çizgiden hemen önce gelen sağ ayağı ise, koşan kişi ilk atlayıştan sonra yere sol ayağını koyar ve daha sonra yediden atlar.
֍ Fakat bu defasında sağ ayağını yere koyar ve son sıçrayışta iki ayağını indirir.
֍ Çizgiden önce gelen ayağı sol olduğunda, ilk sıçrayıştan sonra sağ ayağını yere koymalı, sonra yeniden atlayıp sol ayağını yere koyup, son sıçrayışta da iki ayağını birden yere koymalıdır.
֍ Oyuna katılan her bir kişinin indiği yer işaretlenir.
֍ Tüm oyuncular atladıktan sonra, bab en uzak atlayanı belirler ve bu kişi oyunun kazananı olur.
֍ Oyun aynı şekilde devam edip gider.